Paradicsomos húsgombóc pulykahúsból

Sokáig nem mertem belevágni, hogy paradicsomos húsgombócot főzzek, mindig azt gondoltam, ez valami irtó bonyolult dolog lehet. Aztán, azt hiszem, két éve, mégis nekiláttam, és amellett, hogy rádöbbentem, mennyire ijesztően egyszerű elkészíteni, az eredmény is tökéletes lett. Ettől az elkészítési módtól azóta sem tértem el:


Hozzávalók 2 főre
a húsgombóchoz:
25 dkg darált pulykahús
2 gerezd fokhagyma
2 ek. rizs
1 tojás
1 mk. só
2 mk. fűszerpaprika
1 mk. ételízesítő
1 csipet bors
víz
zöldségleves kocka

a mártáshoz:
4 ek. étolaj
3 ek. liszt
1 l paradicsomlé
1 dl víz
1 csipet só
ízlés szerint cukor

a főtt krumplihoz:
2 nagyobb krumpli
víz






A darált húst, a rizst (nem kell főzni), a tojást, a sót, a fűszerpaprikát, az ételízesítőt és a borsot egy edénybe teszem.






A fokhagymát megtisztítom,






és fokhagymanyomón átnyomva a többi hozzávalóhoz adom.





Hasznos tipp: a tojást külön bögrében, vagy kis tálkában üssük fel, hogyha véletlen romlott lenne, ne kelljen minden alapanyagot kidobni!






Kézzel, nagyon alaposan összegyúrom.





Egy közepes lábast körülbelül háromnegyedig töltök vízzel, beledobok egy zöldségleves kockát, és felforralom.






Amikor a víz már lobog,






a húsos masszából nedves kézzel pingpong labda nagyságú golyókat formálok,




majd óvatosan a forró vízbe szedem őket. Ekkor már csak kis lángon "gyöngyöztetem" a vizet. Nem kell aggódni, ha túl puhának találjuk a gombócokat, egy-két perc alatt összeállva, 30 perc főzés után kitűnő állagúak lesznek.





Közben elkészítem a mártást.
Ehhez egy, az előzőtől nagyobb lábasban felmelegítem az olajat.






Rászórom a lisztet,






és kézi habverő segítségével, gyors mozdulatokkal keverve, 1-2 percig pirítom a rántást,





majd a paradicsomlevet kisebb részletekben hozzáadva, továbbra is folyamatosan kevergetve, csomómentes mártást készítek.



A vizet érdemes először a paradicsomleves palackba önteni, jól összerázni, ezután adni a mártáshoz, így minden csepp zöldséglevet fel tudunk használni. 

Sóval, cukorral ízesítem az öntetet. Miután egyet "rottyant", leveszem a tűzről.






A készre főtt gombócokat a szószba szedem, abban megforgatom őket.





A krumplikat megtisztítom, megmosom, tetszőleges kockákra vágom,






majd bő, sós vízben puhára főzöm.







A gombócokat a főtt burgonyával, vagy puha kenyérrel tálalom.