Hawaii csirkemell párolt rizzsel

Nem igazán jövök lázba egyetlen gyümölcs-hús párosítástól sem. Néhány kivétel azért akad, például ez az ananászos csirkemell. Aki szereti a sós és édes étel ötvözetét, annak kitűnő választás lehet egy könnyű, gyors ebédnek.


Hozzávalók 2 főre
a húshoz:
20 dkg csirkemell
2 szelet sonka
2 szelet sajt
1 ek. olívaolaj
1 csipet só
1 csipet bors

a körethez:
fél bögre basmati rizs
1 bögre forró víz
1 mk. só
1 csipet vegeta
1 ek. olívaolaj






Első lépésként egy serpenyőben felhevítem az olívaolajat.





Amíg az olaj melegszik, előkészítem a húst.
Megmosom, a vizet leitatom róla, hosszában kettévágom.






A kapott két szelet csirkemell mindkét oldalát sózom, borsozom.





A felhevült olajra teszem őket, ahol viszonylag magas hőfokon, fröccsenésgátló szita alatt, oldalanként körülbelül 3 perc alatt elősütöm.






Egy kivajazott jénai tálba szedem a húsokat.




Mindegyikre két-két darab félbevágott szelet sonkát, valamint egy-egy ananászkarikát teszek, végül ráterítem a sajtszeleteket (erről az utolsó lépésről elfelejtettem fotót készíteni...).
180 fokra előmelegített sütőben pirosra sütöm (nagyjából 20 perc alatt).




Amíg a hús pirul, elkészítem a köretet.






Az olajat felforrósítom,






ráöntöm a rizst, néhányszor átkeverem.




A forró vízzel felöntöm, sózom, hozzáadom a vegetát. Időnként megkeverve, 10 percig főzöm, majd leveszem a tűzről, és néhány percig fedő alatt pihentetem.







Amint elkészült, azonnal tálalom. Frissen, melegen a legfinomabb!