Pikáns csirkemell sült almával

Egyre jobban kezdem megkedvelni a hús-gyümölcs párosítást, régebben nem rajongtam érte. Most az almát választottam, de még milyen jól tettem :). Dél körül érkezett is az üzenet: "Ez volt a legfinomabb ebéd, amit valaha ettem". Hát kell ennél több visszaigazolás?


Hozzávalók 2 főre
a húshoz:
30 dkg csirkemell
sült csirke fűszerkeverék
ízlés szerint só
2-3 ek. olívaolaj

a sült almához:
2 db alma
a hús sütéséből visszamaradt fűszeres olaj

a rizshez:
fél bögre basmati rizs
1 bögre víz
1 mk. só
kevés olívaolaj






A csirkemellet megmosom, papírtörlővel leitatom róla a vizet.






Hosszában kettévágom.





A szeletek mindkét oldalát alaposan megfűszerezem, picit sózom. Természetesen, ha sós a keverék, akkor a sóval óvatosan bánjunk!






Az olívaolajat felhevítem,






és közepes hőfokon, oldalanként 5-5 percig pirítom a csirkemellet, majd kiszedem, félre teszem.






Az almákat meghámozom, megmosom,






felkockázom,





majd a visszamaradt olajon, közepes hőfokon, jól lepirítom. 





Ekkor szűrővel papírtörlőre szedem az olajból, hogy a felesleges olaj arra folyjon.






A körethez is felforrósítom az olívaolajat,






majd azon 1-2 perc alatt átforgatom a rizst.





Felöntöm az 1 bögre forró vízzel, sózom, és időnként megkeverve 10 percig főzöm.





Az idő letelte után elzárom alatta a gázt, és fedő alatt további 10 percig hagyom, hogy a rizsszemek magukba szívják a maradék folyadékot, és szépen megduzzadjanak.





Már csak egyetlen lépés maradt hátra, a tálalás: