Pikáns, mustáros húsgolyócskák natúr salátával

A húsgolyók mindig és mindenhol sikert aratnak, függetlenül attól, milyen ízesítéssel, vagy összetétellel készülnek. Én most egy kis mustárt használtam bolondításnak, illetve zabpehely hozzáadásával értem el a kellő keménységet a formázáshoz.
Alig bírtam magammal, miközben sült, fenséges illatok lepték el a konyhát.



Hozzávalók 15 db golyóhoz:
250 g darált pulykahús
2 púpozott ek. apró szemű zabpehely
1 db tojás
1 kis fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek. mustár
1 csapott tk. fűszerpaprika
1 mk. citromlé
1 késhegynyi bors
fél mk. só

a salátához:
6 levél jégsaláta
2 db nagyobb paradicsom
1 db zöldpaprika
2 csomag mozzarella sajt
1 ek. olívaolaj







A hagymákat meghámozom, megmosom.






A darált húst egy tálba teszem.







A vöröshagymát finomra vágom,






és a pulykahúshoz adom. A fokhagymát is rátöröm.






A többi hozzávalóval együtt gondosan összegyúrom,






majd 15 percen át pihentetem a masszát.








Egy tepsit kibélelek sütőpapírral.





A húskeverékből nedves kézzel diónyi golyókat formálok, és azokat a tepsire sorakoztatom.
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt pirosra sütöm őket.








A salátához előkészített zöldségeket megmosom, tetszőleges darabokra vágom.






A sajtot is felkockázom.







A saláta összes, immár feldarabolt hozzávalóját egy tálba öntöm. Alaposan összeforgatom, meglocsolom kevés olívaolajjal, és máris tálalok.